Ik gadu mēs izvēlamies Gada krāsu — toni, kas, mūsuprāt, iedvesmo nākamā gada noskaņu un galvenās tendences.

Šo krāsu neizvēlas no zila gaisa. Patiesībā ar Sadolin strādā krāsu prognozētāju komanda, kura nedēļām ilgi apspriežas, lai pieņemtu šo lēmumu. Viss sākas septembrī, kad mūsu krāsu dizaina eksperti uzaicina neatkarīgus interjera, industriālā un preču dizaina, kā arī modes un arhitektūras dizaina ekspertus, lai pārrunātu galvenās tendences turpmākajiem astoņpadsmit mēnešiem.

Tiklīdz mūsu krāsu prognozētāji ir izvēlējušies galvenās krāsas un tendences, apmēram divdesmit Sadolin vecākie krāsu eksperti no visas pasaules pavada trīs dienas, lai sašaurinātu plašās tendenču koncepcijas līdz vienai dominējošai tendences idejai, pieciem tendences stāstiem, krāsu paletēm un gada krāsai.

Frāze, kuru šo semināru laikā bieži lieto, ir "laika gara efekts". Būtībā tas nozīmē, ka visi, šķiet, runā par vienu un to pašu vai dizainā izmanto vienus un tos pašus materiālus un krāsas. Novērtējot laika gara efektu, mūsu krāsu eksperti spēj notvert mirkļa noskaņojumu, kas ir prognozes veidošanas procesa neatņemama sastāvdaļa.

Pēc semināriem krāsu prognozētāji rada koncepciju jeb noskaņu kolāžas, kas palīdz attīstīt skaidru ideju par katras tendences nozīmi. Pēc tam komanda sāk katras tendences fotografēšanu. "Ik gadu strādājam ar vairākiem fotogrāfiem un stilistiem," stāsta Luīze Smita, viena no vecākajām globālajām krāsu dizainerēm. "Tas saglabā fotogrāfijās svaigumu un nodrošina to, ka dažādās tendences tiek attēlotas pēc iespējas daudzpusīgāk."

Tiklīdz fotogrāfi, stilisti un dekoratori devušies mājup, mūsu krāsu prognozētāji ietērpj katras tendences īpašības un izpausmes vārdos. Izlasi tos vietnē www.colourfutures.com un dalies ar savu viedokli.